fredag 4 juni 2010

SÄNK GARDEN.


Den här veckan har varit utmattande och att folk inte ens försöker se bortom en parts ord känns patetiskt och sorgligt. Speciellt då versionerna varierar från media till blogg till Facebook och tvärtom. Finns mycket att gräva fram, säger du. Ser du inte att dessa personer har familjer? Ser du inte att jag försöker skapa mig ett liv? Leva det liv jag jobbat för, som du? Ser du inte att du förstör för dig själv? Broarna under dig rasar samman när du hänger ut dem, oss och dig själv. Känner du inte? Vem är du? Jag känner inte igen dig. Om jag vore du skulle jag bara plocka bort pistolen från vår tinning, för de insatta i min omgivning (ej jobbrelaterade personer utan vänner och familjemedlemmar) säger att det får dig att framstå som en idiot och inget annat. Vi skadar ditt varumärke säger du. Ditt personliga varumärke. Kom igen, jag trodde att jag var narcissisten av oss två. Det finns viktigare saker i livet än personliga varumärken. Testa att smaka på dagen. Testa att bara andas in den luft, atmosfär och känsla som Stockholm ger på sommaren. Om du inte visste det så blev jag nästan mördad för två månader sen - jag vet hur det känns att må dåligt och bli illa behandlad. Det finns värre saker i livet än att få personliga varumärken, som du uttrycker det hela, krossade. Hade jag ens haft ett sådant hade jag slängt det i sjön för länge sedan. Vi är inte varumärken - vi är individer.

Du har ju gått vidare, varför vill du slåss?

2 kommentarer:

  1. Jättefint diadem! Vart har du köpt det? Det ser jättesnyggt ut på dig, fast du är ju snygg i allt. =)

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Från Monki :) Tack!

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se