onsdag 2 juni 2010

SKRIVET 10 SEPTEMBER 2009

"Ja. Jag kanske alltid kommer att vara trasig.

Jag kanske äger en av de där själarna som är försummade
till undre makter. Kanske för att jag spelat mot alla Gudar.
Kanske för att jag lånade pengar av Allah och spelade poker
med Satan. Kanske för att jag kallade mig själv för
Messias inför Jesus. Kanske för att jag och Gud en gång
hamnade i bråk på himlabaren. Kanske för att Buddha är
den enda som förstår meningen med att bara vara. Kanske
för att jag hellre sov än var vaken just då. En gång. Kanske för
att jag klippte hundra band med något förflutet. Kanske för att
jag raderade andras relationer för att gynna mitt eget
välbefinnande. Kanske för att folk tror att dom kan
jiddra med Fröken. Kanske för att folk tror att de kan
se ner på någon som är på toppen. Eller så är folk bara naiva
och tror att jag faktiskt talar deras inre språk. Skrattar sedan
falskt bredvid. Men jag är inget entrékort. Snacka inte skit
bakom min rygg och låtsas som att det regnar.
För varje droppe som närmar sig din käft är jag. Kanske
för att jag läser människor som om de var blod och ben
med gladpack lindat kring dem. Håller ihop. Men jag
har saxen, ni vet att det är jag som håller i saxen.
Jag klipper och sen faller ni sönder.

Som jag sa; Jag har spelat mot alla Gudar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se