söndag 11 april 2010

EN FRÅGA TILL ER

En sak som har börjat intressera mig på sistone är killars syn på saker och ting.
Jag är en väldigt tydlig person. Jag ljuger inte, jag myglar inte, jag hittar inte på dumma ursäkter.
Om jag inte vill prata med en person så säger jag det. Med ord. "Jag vill inte prata med dig, hejdå."
Brutalt - kan många tycka. Men jag är inte brutal. Jag är bara tydlig och om jag inte orkar med en
person (eller flera i detta fall) så säger jag bara det. Det är enkelt. Trots mina uttalanden fortsätter
dessa personer att höra av sig. Inte ens "jag har skaffat pojkvän" fungerar.


Så. Nu har jag en fråga. Har jag några manliga läsare där ute som kan
förklara för mig vad ni, you people, inte förstår med "Jag vill absolut
inte träffa dig"-meningen?
Tror ni typ att det betyder "åh, jag älskar att umgås
med dig men jag vill spela svår"? Snälla, förklara detta för mig.
(Om någon tjej kan förklara det hela så är jag också nöjd).

12 kommentarer:

  1. Han gillar verkligen verkligen dig. men be honom dra åt helvete och att du verkligen verkligen inte någonstans vill ha med honom att göra.

    SvaraRadera
  2. Jannike: JAG HAR JU GJORT DEEET. >_< haha.

    SvaraRadera
  3. det är troligen samma sak som vissa tjejer kör med, "jag ska göra om personen"... typ..
    du vet ju hur vissa tjejer är, dom tror att dom ska kunna göra om sin kille till något han inte är. samma sak med vissa killar, dom tror att dom ska kunna vända tjejen till att vilja ha honom.

    SvaraRadera
  4. Tror att det handlar om att så många tjejer är dumma nog att spela svåra, så därför tror grabbarna att man bara spelar svår trots att man inte alls är intresserad. Har samma problem som du och är verkligen också brutalt ärlig, men inte hjälper det! Hojta till om du hittar en lösning =)

    SvaraRadera
  5. Säg att du är lesbisk och att han har fått dig att hata män! :)

    SvaraRadera
  6. Straighta killar verkar ha en fallenhet för att bete sig så där , själv är jag en fjolla och kan inte förstå det. Är en person inte intresserad av mig så lägger jag ner.
    Men straighta killar är ju ett släkte för sig. / Micke

    SvaraRadera
  7. Lite svårt att säga vad du ska göra då man inte vet omständigheterna omkring. Verkar som att han vill ha bekräftelse bara på att han inte är helt värdelös, ibland är det väldigt svårt att ta att någon inte är intresserad av en. Haha du kan väl köra en "det är inte dig det är fel på det är mig" så mår han kanske lite bättre och slutar höra av sig ;)

    SvaraRadera
  8. Pröva att säga till vederbörande att personen gjort dig gravid, då lär han inte höra av sig något mer!

    SvaraRadera
  9. Micke: Kanske borde börja träffa gaykillar då. Då lär jag ju slippa allt jobbigt...

    Anonym: Haha, jag har alldeles för mycket stolthet för att komma med något sånt ;)

    Anonym: Jag har inte legat med någon av dem. Så det kan bli lite svårt. Får säga att jag är havande med Jesus-barn...

    SvaraRadera
  10. Rätt intressant att det e bara tjejer som svarat på "en fråga till mina manliga läsare"
    men ja du citty vissa är bara väldigt skeva, det finns väll inte så mycke o göra förutom att be han dra och säga att du inte vill ha med han att göra!
    MvH Findus

    SvaraRadera
  11. Hej Citty!
    Jag har varit med om precis samma sak. Det är sjukt jobbigt. Det var två stycken jag lärde känna i somras. Hur många gånger man än är helt klar och tydlig så går det inte. Dock har en av dom förstått ungefär en månad sen. Då blev det motsatt känsla från hans sida och det var snarare "You will never EVER hear from me again". Sicken tur tänkte jag. Brydde mej inte vidare mycket. Den andra fortsätter att ringa och smsa mej varje vecka utan svar. Hur hittar man ork till sånt? Jaja. Hoppas det går bra för dej.
    MvH S

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se