tisdag 13 april 2010

SEN BA BOOM FALLER ALLA


Ja jo jag trivs rätt bra som det är just nu. Idag kände jag för första gången på länge att jag älskar den här platsen igen. Lite i alla fall. Jag älskar att vakna upp. Bredvid dig ännu bättre. Sminka mig vid fönsterbläcket. Dricka mitt goda snabbkaffe med brunt socker. Ta en morgoncigg i väntan på tunnelbanebyte i Gamla Stan. Låta solen slå mot min näthinna tills jag får tunnelseende. Komma till jobbet. Bolla idéer med kollegorna. Dela med mig av småsaker som att jag åt en halv ost när jag var full i fredags. För att sedan inta ett möte och vara mitt seriösa jobb-jag. Dricka blask-kaffe. Bara vara jag. Ibland dricka någon halvslabbig hemmagjord drink bara för att sätta krydda på tillvaron. Känner att jag är värd mitt jobb. Jag älskar det och brinner för det ännu mer. Bara lever. I min lilla perfekta värld som rasar samman om och om igen. Men just nu trivs jag. Sen boom-faller-alla. Då får jag ta smällen. Smällarna och smärtan gör lyckan mer påtaglig.

1 kommentar:

  1. Heja dig! Mitt liv känns ganska bra nu också, men som du säger så väntar man på nästa smäll. Den kommer. Det vet man. Men för stunden kan man ju alltid njuta. Du passar fantastiskt bra i din nya frisyr BTW! Och ja just, tack så mycket för GLOW-grejorna :)

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se