torsdag 25 mars 2010

VET DU EN HUND SOM BEHÖVER NYTT HEM?

Hej kära läsare. Just nu är jag på hundjakt.
Jag är ute efter en större hund, gärna korthårig då jag har
en tendens att bli allergisk mot långhåriga hundar. Alla raser är välkoma,
oavsett om det är en pitbull, pudel eller grey hound. Huvudsaken för mig är att hunden
tycker om människor. Den får mer än gärna vara ointresserad av andra djur
då det varit en egenskap hos mina tidigare hundar.
Observera att jag inte vill ha någon valp,
utan söker en hund som behöver ett nytt hem.
Maila mig på citty.olsson@hotmail.com.

9 kommentarer:

  1. Du kanske kan kolla på hundstallet ifall det finns någon hund där som du vill ha?
    Man får ju ha hundarna på prov också och då ser du ju vilka egenskaper dom har :)

    SvaraRadera
  2. Ja, kolla på Hundstallet!

    SvaraRadera
  3. Min mor sa också hundstallet :) / kimsi

    SvaraRadera
  4. Anonym, anonym & Kimsi: Jag har testat hundstallet förut och det passade inte mig.

    SvaraRadera
  5. Hur kommer det sig? Alltså att Hundstallet inte passade.

    SvaraRadera
  6. Anonym: De väljer ut hundarna åt dig. Jag och Mamma fick inte alls träffa de hundar vi sökte utan snarare de hundar DE tyckte att vi behövde.

    Men det finns massa andra "hundstall" i Sverige som inte är just hundstallet, så jag ska spana där. Tvekar inte ett dugg på att Hundstallet kanske passar andra dock =)

    SvaraRadera
  7. Om du är intresserad av Amstaff, Pitbull eller blandraser med dessa så borde du kontakta Rebekah Johansson. Jag vet att hon sysslade med omplaceringar tidigare, vet dock inte om hon gör sånt nu. Hon är väldigt engagerad i de raserna iaf och riktigt duktig.
    Kika in på http://www.rebekah.se så kan du hitta hennes kontaktinformation. =)

    Lycka till i hundletandet, jag är avis! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Kul att du hörde av dig. Jag vet nästan alltid folk som behöver bli av med sina hundar, TYVÄRR.

    Just nu vet jag en tik som kanske passar?
    Hon heter Arga, är 2½ år och absolut ingen problemhund. Hon har gått flera lydnadskurser, älskar barn och folk. Fungerar jättebra med andra hundar, kan jaga katter men skulle nog aldrig bita dem. Drar ej i kopplet, är lugn och stabil. Omplaceras pga ändrade familjeförhållanden.

    Bild på henne:
    http://i44.tinypic.com/2vj3meq.jpg
    http://i43.tinypic.com/nxqdqd.jpg

    Hon är Rottis/Amstaff/Staff.

    Är du intresserad så kontakta: lillaem@hotmail.com så ger hon dig mer info. Hälsa ifrån mig så vet hon.

    SvaraRadera
  9. Dear Citty,
    dass wollte ich Ihnen vorschlagen, ob Sie sich einen Hund zu nehmen gedenken.
    Es ist immer gut sich eine Rasse auszusuchen und genau zu ueberlegen, was für eine Rasse es sein soll und was man bei diesen Rassen beachten sollte, denn nicht jeder Hund ist so, wie man sich ihn vorstellt.
    Ueberlegen Sie auch, ob es ein weiblicher oder maennlicher Hund sein sollte !
    Koennten Sie sich vorstellen auch einen Weimaraner oder einen Rodaesian Ridgeback Hund ?
    Sind beides sehr gute Hunde und eine grosse Rasse, werden vorallem in der Jagd eingesetzt.
    Und kurzhaarig.

    Wuensche Ihnen viel Glueck mit der Suche und dem Finden nach dem richtigen und für Sie passenden Hund.
    Wuerde Ihnen gerne dabei helfen, bin aber leider zu weit weg wohnend von Ihnen.

    Med vänliga hälsingar
    Daniel

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se