onsdag 17 februari 2010

QUESTIONS/ANSWERS



Hejhejhej, vill börja med att säga att din blogg är underbar och jag läser den varje dag! Min fråga är: Vad är det exakt du jobbar med? Vad har du för utbildning och hur kom du dit du är idag? Kanske inte en fråga meneehh.. Puuuss, fortsätt med ditt grymma skrivande! /Moa http://moasofia.blogspot.com/

Hej Moa. Tack för dina fina ord. Jag ska försöka fatta mig kort:
Jag jobbar som
moderedaktör
Finest.se. Detta innebär
att jag är ansvarig för allt som har med
mode att göra på Finest.
Jag skriver även
kändisnyheter, gör intervjuer och pysslar en del med skönhet.
Jag skriver även
bloggkollen varje vecka. Jag besvarar även bloggfrågor,
gör headers åt bloggarna, hjälper till på events och så vidare och så vidare.
Jag är även handledare till 95% av de praktikanter vi får in.
Mitt jobb är otroligt varierat och jag älskar det!
Jag fick jobbet på Finest
efter att jag praktiserat här i gymnasiet.

Jag pluggade media med inriktning grafisk kommunikation.
Jag har dock alltid älskat att fotografera och skriva så jag hade även det i bagaget.
Ska du få ett jobb inom dagens mediabransch bör du vara allmänbildad och förstå
dig på branschens alla olika områden.
Jag har jobbat (mer eller mindre) sen jag var 14 år gammal,
så det säger väl en hel del om mina arbetsvanor.

Kämpa på och släpp aldrig taget om drömmarna.

1 kommentar:

  1. Wow! Vackra Citty... Viste inte att vi hade något gemensamt!
    Jag läser media och mina favoritämnen är graf och fotografisk bild. Är galen i att fotografera och en av mina drömmar är att jobba på samma sätt som du gör! Ja undrar om de där 95% du har hand om är endast Stockholm eller kanske Göteborg med? Ska nämligen flytta dit efter att jag pluggar färdigt.
    Puss!

    SvaraRadera

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se